Kodeks etyki
pośrednika Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA”
Kodeks Etyki Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” to deklaracja wartości, którymi powinni kierować się wszyscy współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” w dążeniu do osiągania najlepszych wyników sprzedażowych przy zachowaniu najwyższych standardów pracy. Został przygotowany do stosowania w codziennych czynnościach oraz do promowania pozytywnych postaw wśród członków Spółdzielni. Kodeks Etyki Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” powinien stanowić podstawę do kształtowania profesjonalnego środowiska pracy wewnątrz Spółdzielni i współpracy z partnerami zewnętrznymi. Wynika on z wartości, które uznajemy za kluczowe dla harmonijnej pracy i rozwoju Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA”, dla dobra naszych klientów, partnerów biznesowych i współpracowników. Zarządzanie oparte na wskazanych poniżej wartościach jest jednym z podstawowych warunków właściwych relacji wewnętrznych, zewnętrznych i kluczem do odniesienia sukcesu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” w swojej pracy kierują się odpowiedzialnością, rzetelnie wykonując zadania i dbają o wizerunek Spółdzielni;
- współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” przestrzegają prawa oraz wewnętrznych regulacji obowiązujących w Spółdzielni;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” dba o zrównoważony rozwój Spółdzielni, o bezpieczeństwo pracowników i klientów;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” dba o ochronę danych osobowych, będących w dyspozycji Spółdzielni;
- współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” chronią wszelkie informacje prawnie chronione, szczególnie te, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i mogą być istotne dla konkurencji;
- Krytyka działań Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” przez członka spółdzielni pociąga za sobą odpowiedzialność przedstawienia alternatywnego rozwiązania;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” i jej pracownicy kierują się uczciwością oraz przeciwdziałają korupcji;
SZACUNEK
- współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” odnoszą się do siebie i do osób współpracujących ze Spółdzielnią na zasadach wzajemnego szacunku;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” szanuje i respektuje prawo do wyrażania własnych opinii;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” dba o to, by miejsca pracy były chronione przed wszelkimi formami mobbingu, dyskryminacji i nierównego traktowania;
- współpracownicy Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” dbają o majątek Spółki;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” uczciwie i z szacunkiem traktuje swoich klientów;
WSPÓŁDZIAŁANIE/ROZWÓJ
- praca zespołowa jest podstawą dla budowania silnej marki Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA”;
- Ogólnopolska Spółdzielnia Agencyjna „OSA” wdraża działania społecznie odpowiedzialnego rozwoju wspierając aktywność pracowników angażujących się w prace na rzecz społeczności współpracowników spółdzielni oraz partnerstwa z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi i innymi dostawcami produktów;
- jednym z kryteriów doboru dostawców i partnerów biznesowych Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” jest respektowanie przez nich zasad etycznych;
KOMUNIKACJA
- każdy spółdzielca ma prawo do wyrażania swoich opinii w środowisku spółdzielnianym;
- wyrażanie opinii odbywa się w sposób kulturalny;
- wyrażanie zapatrywań może dotyczyć sytuacji, zagadnienia w strukturach spółdzielni, obowiązującej procedury, czy wdrożonego rozwiązania;
- wyrażane zdania/sądy nie są kierowane do osób z grona spółdzielców;
- niedopuszczalne są pomówienia, oczernianie i obrażanie innych członków spółdzielni;
- dozwolone kanały komunikacyjne: spotkania, narady, Walne Zgromadzenie, a także korespondencja wewnętrza z wykorzystaniem adresów poczty internetowej;
- zasadą naczelną pozostaje wypracowanie rozwiązania, dlatego każda komunikacja zmierza do rozwiązania zgłoszonej kwestii;
- wypracowanie rozwiązania wraz w przedyskutowaniem proponowanego rozwiązania kończy dyskusję na zgłoszone zagadnienie.
Kodeks Etyki Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA” wskazuje wartości i standardy, do których stosowania zobowiązani są wszyscy pracownicy i osoby współpracujące z Ogólnopolską Spółdzielnią Agencyjną „OSA”, niezależnie od formy zatrudnienia, przedmiotu i czasu trwania współpracy. Wartości wyrażone w tym dokumencie stanowią podstawę dla codziennej aktywności wszystkich współpracowników Ogólnopolskiej Spółdzielni Agencyjnej „OSA”.
Ogólnopolska Spółdzielnia
Agencyjna “OSA”
ul. Trzy Lipy 3
80-172 Gdańsk
kontakt@spoldzielnia-osa.pl